pátek 28. července 2017

Pevnost If

Stylově lodí na If.
Vystupuje nás tu pouze pět z našeho zájezdu, ostatní pokračují na Friolské ostrovy.
Na ostrově je málo lidí, není tu vedro, fouká od moře příjemný vítr.
Je tu pohodová venkovní hospoda.

U vchodu do pevnosti se mě paní pokladní ptá, odkud jsem.....odchází....?.....po chvíli mi vkládá do ruky letáček v češtině.

Mám radost: "Jé, děkuju" odpovídám, usměje se na mě a odpovídá mi krkolomně "prosím".

Velmi příjemné místo od přelidněné a hlučné Marseille.
Výhledy, prohlídka pevnosti, posezení v hospodě s výhledem na moře....a rackové.....

Pevnost If byla vybudována v roce 1529 pro dělostřelectvo avšak nikdy nesloužila vojenským účelům a později se stala věznicí. Byl tu vězněn i fiktivní hrabě Monte Christo a také snad důležitý státní politický vězěń Ludvíka XIV - muž se železnou maskou, jehož totožnost se nikdy nepodařilo zjistit.

V roce 1844 vydal Alexander Dumas svůj slavný román Hrabě Monte Christo. Kniha měla ihned po vydání obrovský úspěch a v roce 1880 byla pevnost zpřístupněna veřejnosti.

Co se týče skutečných vězňů, byli tu obyčejní provinilci a političtí odpůrci různých režimů.
Posledními vězni v pevnosti byli němečtí váleční zajatci během první světové války.
































1 komentář:

  1. hm, museli sa tých svojich väzňov k smrti báť...
    keď postavili takúto nedobytnú pevnosť......

    oblúčiková fotografia je skvelá

    OdpovědětVymazat